AKU PERLUKAN PERUBAHAN!

Pemalas! Oh… kenapa aku sakarang macam ni? Dulu aku tak macam ni pun…

Sepanjang pagi hingga masuk ke petang. Aku hanya tidur! Hujan turun, menambahkan lagi kemalasan aku. Aku perlu buat aktivi pada hari minggu. Hari minggu bukan setakat membasuh baju dan mengemas bilik. Bukan hanya menunggu waktu pukul 10malam untuk menonton Smallville dan menikmati keseksian Chloe.

Urghhh… aku kena mendisplinkan diri aku. Aku tak boleh berterusan macam ni. Semenjak melalui zaman kegelapan aku. Aku bagai hilang semangat… orang kata, tak baik kalau selalu bersedih. Boleh mengganggu kesihatan, boleh jatuh sakit. Aku sakit? Oh… entahlah… mungkin ya, bukan sakit badan… tapi sakit jiwa. Iya… aku tertekan. Terlalu banyak yang membuatkan aku fikir. Sampai malas aku nak melakukan semuanya.

Ah! Ketika ini pun aku masih termenung. Adakah semua kerana aku mengamalkan kehidupan yang tidak sihat? Menjadikan badan aku letih? Menjadikan aku tertekan? Kenapa dulu sebelum aku melalui zaman kegelapan aku tak sebegini? Apa yang aku lakukan dulu yang membuatkan aku sihat?

Punca setakat ini yang aku terfikir adalah. Aku kurang makan… kadang-kadang dalam satu hari tu, hanya sekali sahaja aku makan. Sekarang aku sangat kuat tidur. Ada masa terluang aku akan tidur. Sudahlah aku kurang makan, kurang minum air pulak! Tapi aku banyak mengamalkan makan sayur dan minum air yang menjana tenaga. Ah… sudahlah… untuk kesekian kalinya lagi, aku malas nak fikir. Menyesakkan kepala aku saja.

0 comments: