TEMUDUGA

Aku pergi temuduga disalah sebuah syarikat yang sekarang ni dah pun ambik aku jadi pekerja. Dan ini lah pertama kali aku pergi temuduga untuk sebuah syarikat sampai dua kali! Masa temuduga pertama aku ditemuduga dgn bos lelaki. Untuk temudga kedua pulak aku kena temuduga dgn bos perempuan. Dengan bos perempuan ni yg kelakar skit.

‘Awak Rizal, yang mintak sbg grafik?’ tny Puan kpd aku. Aku hny mengangguk. Dia sambil tu mencari fail borang yg aku dah isi sebelum ini. Tiba-tiba… ‘eh betul ke awak ni Rizal?’ Tanya Puan sambil mengerutkan dahi memandang tepat wajah aku sambil berkali-kali memandang gambar yg terdpt pada borang. Aku hanya menangguk dan meniyakan pertanyaan dia. ‘gambar lain, tgk orang lain… tgk orgnya cantik…?’ Puan dgn gayanya yg masih sukar nak percaya…. Last-last, puan mintak no telefon kakak aku. Bukan apa, nak kepastian aje. Aku pun tertanya-tanya jugak, apa lain bebenor ke muka aku dlm gambar tu?

0 comments: