PAKAI NIAT

Aku ingat lagi masa aku belajar subjek multimedia di Cosmopoint. Ada sekali tu didalam kelas Cik Norharita pensyarah untuk subjek Multimedia. Kami sekelas berbincang tentang teknologi sekarang ni. Bincang punya bincang tentang teknologi yang semakin berkembang Cik Norharita pun cakap…

Cik Ita: walaupun semakin berkembang teknologi. Manusia masih lagi tak puas hatikan?

Aku: mana kan idaknya Cik, manusia ni kalau boleh… nak pakai niat jek…

Cik Ita: pakai niat, mcm mana tu?

Aku: ala…. Mcm tgh buat kerja pakai komputer. Nak save kerja, juz niat je… Save kerja… trus je komputer save kerja….

Kawan aku pun mencelah.

Tompel: sekali terniat off komputer… habis semua kerja tak sempat save…

Semua terus bantai gelak… dengan Cik Ita sekali pun ketawa.



3 comments:

  1. soul^blade said,

    ko pergi mana selama nih ? aku ingat ko dah tak berblog. sebab hari tuh aku gi blog ko, dia cakap not found. ko dah delete eh ?

    ok keep in touch.

    on July 1, 2007 at 2:33 AM


  2. kakLuna said,

    selalu dgr ajaran sesat je yg solat tak payah buat, niat je..upa2nya dlm teknologi komputer pun ada ajaran sesat 'pakai niat' jugak ye :)

    on July 2, 2007 at 11:29 AM


  3. iejal said,

    Soul Blade > biasalah... aku menghilang jap, pogi bertapo. hehehe

    Kak Luna > Lamo2 suma pun nak pakai niat je. Sampai nak makan dan koncing pon pakai niat... mampuih...

    on July 2, 2007 at 11:48 AM